Automatyka podstacji trakcyjnej
System automatyki trakcyjnej SAT-CZAT przeznaczony jest do kompleksowej obsługi i nadzoru nad pracą kolejowych podstacji trakcyjnych i tramwajowych stacji prostownikowych. SAT-CZAT zapewnia pełną integrację różnorodnych systemów automatyki znajdujących się w stacji elektroenergetycznej oraz kontrolę funkcji zabezpieczeniowych urządzeń.
System oparty jest o sterowniki CZAT, które w zależności zastosowanego oprogramowania pełnią różne funkcje na podstacji trakcyjnej.
System uzależnień wyłączników szybkich UPK-CZAT
UPK-CZAT to zespół uzależnień wyłączników szybkich pozwalający na bezpieczne zasilanie jednego odcinka sieci trakcyjnej z dwóch źródeł. System zapewnia bezpośrednie uzależnienie pomiędzy wyłącznikami szybkimi znajdującymi się na tej samej podstacji (zasilenie wzmocnione) jak również uzależnienie wyłączników znajdujących się w różnych podstacjach (zasilanie dwustronne). Dodatkowo automatyka pozwala na wykonanie uzależnienia pomiędzy wyłącznikami znajdującymi się na podstacji i kabinie sekcyjnej lub innymi obiektami elektroenergetyki trakcyjnej (np.: kabinie zasilania poprzecznego). Włączenie kabin sekcyjnych do systemu uzależnień UPK-CZAT pozwala na sterowanie wyłącznikiem szybkim kabiny sekcyjnej z sąsiadujących podstacji trakcyjnych. Jeśli natomiast podstacja trakcyjna włączona jest do systemu zdalnego sterowania (BUSZ-CZAT) to sterowanie wyłącznikiem kabiny możliwe jest z nastawni centralnej (centrum zdalnego sterowania). Dzięki temu możliwe jest również sterowanie odłącznikami znajdującymi się przy kabinie sekcyjnej.
EZZ elektroniczne zabezpieczenie ziemnozwarciowe
Elektroniczne zabezpieczenie ziemnozwarciowe przeznaczone jest do zabezpieczania układów zasilania trakcji elektrycznej prądu stałego z izolowanymi względem ziemi obydwoma biegunami. EZZ zapewnia wyłączalność zwarć doziemnych na poziomie znacznie niższym niż gwarantują to podstawowe zabezpieczenia nadprądowe stacji. Urządzenie produkowane jest w wersji 3300V, dostosowane do potrzeb kolejowych oraz w wykonaniu tramwajowym na napięcie 660V.