Komputerowy system sygnalizacji przejazdowej PERUN

Komputerowy system sygnalizacji przejazdowej typu PERUN jest systemem zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych kat. A, B, C, E oraz kat. A z samoczynnym załączaniem ostrzegania na sygnalizatorach drogowych i zapewnia bezpieczeństwo na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami kołowymi poprzez ostrzeganie użytkowników dróg o zbliżających się do przejazdu pojazdach szynowych.
System może również informować prowadzących pojazdy szynowe o stanie urządzeń na przejeździe za pośrednictwem tarcz ostrzegawczych przejazdowych. Przeznaczony jest do instalacji i użytkowania na skrzyżowaniach dróg z liniami kolejowymi lub bocznicami i może być stosowany na przejazdach kolejowych o ile maksymalna prędkość na linii nie przekracza 160 km/h.

Automatyka systemu PERUN zbudowana została na bazie jednostki centralnej CZAT7, sterownika mikroprocesorowego produkowanego przez ELESTER-PKP, znanego doskonale z obszaru zabezpieczeń elektroenergetyki kolejowej i systemów sterowania. Możliwości sterownika zostały rozbudowane w tym przypadku o nowe moduły zapewniające generowanie sygnałów bezpiecznych, będących kombinacją logicznych stanów wewnętrznych systemu. Dzięki nim możliwa jest obsługa dużej liczby sygnałów wejściowych oraz tworzenie interfejsu do współpracy z urządzeniami stacyjnymi SRK.
